CPP
Příměstský tábor s TUL
Příměstské tábory s TULkou – léto 2023
„Za libereckou přírodou“
Organizátor: FP TUL
Cíle:
- posílení sociálních vztahů s vrstevníky, rozvoj vzájemné spolupráce a komunikace
- propojování formálního a neformálního vzdělávání se zařazením principů badatelské výuky
- podpora duševní pohody a duševního zdraví dětí
- podpora pohybových aktivit s vyzkoušením netradičních sportů
Zarámování a obsahová náplň tábora:
Aktivity, které připravujeme v rámci tábora, cílí na všestranný rozvoj dětí s důrazem na přírodovědné bádání, tvořivé a pohybové aktivity. Seznámíme se s rostlinami a živočichy v našem bezprostředním okolí, navštívíme přírodovědné instituce a zajímavé lokality v okolí Liberce, budeme zkoumat nerosty a horniny, vyrábět z přírodních materiálů, sledovat život i těch nejmenších tvorů za pomoci našeho průvodce Ferdy Mravence.
Máme připravenou suchou i mokrou variantu se zázemím kampusu TUL.
- Cílová skupina: děti mladšího školního věku (7-12 let) zaměstnanců TUL, KÚ
- Odborné vedení, lektoři: pedagogové a studenti FP
- Kontaktní osoba:
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. - Lokalita: univerzitní kampus TUL, budova G a okolní krajina
- Termíny – dva turnusy: 10.- 14.7., 21.- 25.8. 2023
- Časová rozvaha: pondělí – pátek (8-16h)
- Finanční částka za 1 dítě: 2 500 Kč
- Celodenní strava: dopolední svačina, oběd (menza), odpolední svačina, celodenní pitný režim

Organizační informace
Vážení rodiče,
jsem rádi, že se Vaše děti zúčastní letních příměstských táborů, které jsou letos pořádány pod záštitou TUL fakulty přírodovědně-humanitní a pedagogické. Níže naleznete důležité informace k organizaci.
- Příchod a ochod: příchod v 8:00 u hlavního vchodu budovy G - Univerzitní náměstí 1410/1, Liberec, odchod v 16:00 opět hlavním vchodem
- Na sebe: pohodlné sportovní oblečení (dle aktuálního počasí)
- S sebou: náhradní sportovní oblečení, pláštěnku, čisté boty do tělocvičny, přezuvky, podepsanou lahev s pitím, penál
- Jídlo: oběd a svačiny zajištěné, možnost doplnění pití
- Absence: absenci omlouvejte nejpozději ráno do 8:00 e-mailem:
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. či sms na telefon: 730 595 004
Částku 2500 Kč za dítě uhraďte, prosím, do 30. 6. 2023 na účet: 305806603/0300, variabilní symbol: 5951. Do popisu platby zadejte celé jméno dítěte.
Těšíme se na spolupráci a věříme, že vaše děti budou spokojené!
Za tým lektorů: Helena Picková a Eva Fárková
Doučování
O iniciativě Chci doučovat
Iniciativa Chci doučovat/Fakulty doučují vznikla z podnětu organizace Člověk v tísni, jsou do ní zapojené všechny pedagogické i některé nepedagogické fakulty, SOŠ, VOŠ Jabok a Národní pedagogický institut.
Vzhledem k dlouhodobé distanční výuce v minulém školním roce budou letos některé děti obtížně zvládat učivo. Jde o děti s OMJ, vývojovými poruchami, zdravotním postižením apod., ale i o děti, které žádná podpůrná opatření nemají. Efektivní způsob, jak těmto dětem pomoci, je právě doučování.
Tím, že se zapojíte do doučování, pomůžete školám, žákům i jejich rodičům a zároveň poznáte školní praxi dříve a z jiné strany. V rámci doučování se budete pravidelně setkávat s jedním žákem nebo skupinou žáků a navážete bližší, méně formální kontakt. Vyzkoušíte si vlastní strategie, jak děti motivovat a jak s nimi pracovat. Pomůže vám to i lépe pochopit příčiny tzv. problémového chování. Seznámíte se s prostředím školy a možná si zde v dalších letech domluvíte brigádu, pedagogickou praxi nebo se sem vrátíte už jako začínající učitel. A samozřejmě získáte studijní kredity.
A jak do toho?
Školy, které poptávají doučování, jsou přihlášené v registračním systému. Projděte si návod na registraci do systému doučování, vyhledání a kontaktování školy. V případě, že není zveřejněná žádná volná nabídka, prosíme, vyčkejte, školy teprve zahájily registraci. Pokud máte nějaké dotazy, nejasnosti nebo pochybnosti, obraťte se prosím na nás, nejlépe emailem
Online doučování žáků migrantů
ve Sdružení pro integraci a migraci (SIMI) opět spouštíme nábor dobrovolníků-lektorů pro náš program online doučování žáků migrantů. Budeme moc vděční za šíření naší poptávky mezi studenty či přes další komunikační kanály.
V našem programu dobrovolníci poskytují podporu žákům základní školy, pro které není čeština mateřským jazykem. Pomáhají jim se orientovat v učivu, rozšiřují jejich znalosti a usnadňují zapojení se do běžného chodu školní výuky. Doučování probíhá kompletně online a pod vedením pracovníků naší organizace.
Rádi přivítáme nové zájemce, kteří by měli čas a chuť se do našeho programu zapojit. Stojíme si za tím, že zapojit se do našeho programu může téměř každý a snažíme se tak být vůči možnostem dobrovolníků co nejvstřícnější. Požadujeme od nich proto pouze trpělivost, otevřenost, empatii a přístup ke stabilnímu připojení k internetu. Po domluvě a ve spolupráci se školami, na kterých doučujeme, jsme schopni doučování vykázat jako praxi.
Odkazy na náborové příspěvky na soc. sítích: Facebook, Instagram a Twitter. Více informací najdete také na našich webových stránkách.
Vojtěch Zemánek
Projektový koordinátor / Koordinátor dobrovolníků
Sdružení pro integraci a migraci (SIMI) / Association for Integration and Migration

Studenti 1. st. ZŠ
Doučovat můžete po domluvě s didaktičkou Helenou Pickovou v rámci praktických předmětů.
Studenti Bc. studia
Doučovat můžete v rámci povinných předmětů:
- Pedagogické praktikum PEP-B
- Asistenční praxe ASP-B
Doučovat může každý student, který má chuť a čas, nemusí to být vázané na určité předměty.
Učitelství pro MŠ
Učitelství pro mateřské školy
Pedagogická praxe a její reflexe jsou společně s teoretickou přípravou jedním z pilířů tříletého studia Učitelství pro MŠ. Cílem předmětu je umožnit studentům vlastní zkušenost s oborem a s aktuálními problémy i výzvami předškolního vzdělávání, tato poznání reflektovat a osvojit si kompetence pro výkon profese učitelky MŠ včetně schopnosti sebereflexe a hodnocení vlastního profesního působení. Praxe jsou realizovány ve spolupracujících institucích v Liberci a blízkém okolí, zejména ve fakultních mateřských a základních školách, pod vedením zkušených a proškolených učitelů-mentorů dlouhodobě spolupracujících s FP TU v Liberci. O reflektovaných praxích v průběhu celého studia si studenti vedou pedagogické portfolio.
Praxe je strukturována do tří hlavních typů:
- Pedagogické praktikum poskytující vhled do problematiky výchovy a vzdělávání v předškolním věku a seznamující s institucemi pro předškolní vzdělávání.
- Průběžné pedagogické praxe zaměřené na poznávání organizace předškolního vzdělávání a práce učitelky s dětmi v MŠ a umožňující počátky vlastní pedagogické činnosti studentů v MŠ.
- Souvislé pedagogické praxe prohlubující poznání práce učitelky v MŠ a umožňující vlastní souvislé pedagogické působení studentů v MŠ.
Všechny typy praxí jsou provázeny pravidelnými reflexemi zkušeností studentů, realizovanými v seminářích a konzultacích studentů s vedoucími praxí a se spolupracujícími didaktiky praxí zejména z KPV a KPP FP TUL.
Důležité dokumenty
1. ročník LS - MPRP1
Průběžná praxe - Hodnocení studenta
Pedagogický deník, Průběžná praxe v MŠ 1
Průběžná praxe, studentovo pozorování
Průběžná praxe - pokyny
-
1. ročník
ZS - Pedagogické praktikum (MPPP)
KPP | Doc. PhDr. Tomáš Kasper, Ph.D., PhDr. Simona Kiryková, Ph.D.
Studenti se seznamují s aktuálními problémy i výzvami předškolního vzdělávání (povinný rok předškolního vzdělávání, společné vzdělávání, role MŠ a rodiny ve vývoji dítěte). Hospitují ve vybraných předškolních zařízeních (běžné MŠ, speciální MŠ při Jedličkově ústavu v Liberci, MŠ s prvky Montessori a waldorfské pedagogiky) a v dalších pedagogických a sociálních institucích (Člověk v tísni, dětské centrum Paprsek). Účastní se hospitací a konzultací s řediteli MŠ, pod odborným vedením provádějí řízená pozorování, analýzu specifik zařízení a pravidelné reflexe hospitací s vedoucím předmětu. Výstupem z předmětu je poznání významu předškolního vzdělávání pro vývoj dítěte s akcentem na pochopení důležitosti vnějších i vnitřních podmínek výchovy a vzdělávání. O průběhu praxe a reflexí si studenti vedou hospitační záznamy jako základ pedagogického portfolia.
Požadavky:
- Studium doporučených materiálů a příprava na jednotlivé hospitace.
- Aktivní účast na všech hospitacích.
- Vedení dokumentace o hospitacích a reflexích.
- Společná i individuální ústní rozprava – analýza praxí - s vedoucí/m praxe.
LS - Průběžná praxe v MŠ 1 (MPRP1)
KPV | PhDr. Jana Johnová, Ph.D.
Cílem předmětu je poznání organizační i obsahové struktury práce učitelky s dětmi v MŠ a získání počáteční přímé zkušenosti s oborem. V rámci předmětu studenti realizují pravidelně (1x týdně) hospitace a náslechy ve vybrané fakultní mateřské škole, jejíž vedení i pedagogové jsou proškoleni v mentoringu v rámci DVPP na FP TUL. Student získává orientaci v každodenních provozních záležitostech MŠ, seznamuje se s pedagogickou dokumentací, pozoruje v praxi dynamiku dětské skupiny a profesní kompetence učitelky MŠ. Po seznámení s učitelkami, dětmi a chodem MŠ se studenti zapojují i do činností asistentského charakteru, při nichž poznávají specifika práce učitelky MŠ i věkové skupiny dětí předškolního věku. Pozorovanou problematiku i případné počáteční samostatné pedagogické činnosti student reflektuje s učitelkou-mentorkou a s vedoucí/m praxe. O pozorovaných pedagogických jevech i o průběhu vlastních pedagogických aktivit si studenti vedou strukturovaný pedagogický deník.
Požadavky:
- Účast na dvou setkáních s vedoucí praxe z KPV před zahájením praxe.
- 10 hospitací v průběhu semestru při dopoledním programu v přidělené MŠ (6 hodin/den)
- Asistenční činnosti v MŠ dle pokynů učitelky-mentorky.
- Vedení pedagogického deníku a dokumentace o praxi dle pokynů vedoucí praxe.
- Seznámení s Nástrojem pro hodnocení a sebehodnocení studenta na pedagogické praxi.
- Zpracování Nástroje pro pozorování pedagogických procesů v MŠ.
- Společná i individuální ústní rozprava – analýza praxí s vedoucí praxe.
-
2. ročník
ZS - Průběžná praxe v MŠ 2 (MPRP2)
KPP | PhDr. Simona Kiryková, Ph.D., PhDr. Radka Harazinová, Ph.D.
Cílem předmětu je uplatnit dosavadní teoretickou přípravu, navázat na dosavadní formy praxe a prohloubit přímou zkušenost s oborem. V rámci předmětu studenti realizují pravidelně (1x týdně) hospitace a náslechy ve vybrané fakultní mateřské škole, jejíž vedení i pedagogové jsou proškoleni v mentoringu v rámci DVPP na FP TUL. Student poznává organizaci a plánování pedagogické práce v souladu s tematickými celky, měsíčními i týdenními plány konkrétní MŠ. Součástí praxe jsou již i počáteční samostatné činnosti studentů s dětmi, vedoucí k získávání vlastních profesních kompetencí. Studenti si osvojí základní strukturu přípravy učitele na aktivitu/činnost s dětmi v MŠ. Pozorovanou problematiku, didaktické přípravy na samostatné výstupy i realizaci samostatně vedených činností studenti pravidelně reflektují a hodnotí s učitelkou-mentorkou v MŠ a s přidělenými didaktiky praxí z FP TUL. O průběhu hospitací, pozorování, vlastních praktických aktivit i jejich reflexí si studenti vedou strukturovaný pedagogický deník. Součástí praxe je i osvojování metod hodnocení práce učitele prostřednictvím Nástroje pro hodnocení studenta na pedagogické praxi učitelkou-mentorkou a Nástroje pro sebehodnocení studenta na pedagogické praxi.
Požadavky:
- Účast na setkání s vedoucími praxe z KPP před zahájením praxe.
- 10 hospitací s aktivním zapojením v přidělené MŠ (6 hodin/den).
- Záznamy příprav, realizací a reflexí vlastních činností s dětmi (ve spolupráci s učitelkou-mentorkou a s didaktikem praxe z FP TUL). Student/ka připraví a realizuje nejméně 2x hlavní činnost dne a 3x další aktivity (ranní činnosti, komunitní kruh, vycházka, organizační přesuny – dle dohody s učitelkou v MŠ).
- Vedení pedagogického deníku a dokumentace o praxi dle pokynů vedoucí praxe.
- Zpracování Nástroje pro sebehodnocení studenta na pedagogické praxi.
- Společná i individuální ústní rozprava – analýza praxí s vedoucí praxe.
LS - Souvislá praxe v MŠ 1 (MSP1)
KPV | PhDr. Jana Johnová, Ph.D.
Souvislá pedagogická praxe umožňuje hlubší poznání každodenní praxe MŠ, vývojových zvláštností dítěte i specifik práce učitele v MŠ. Studenti pozorují práci učitelky s dětmi v MŠ, ale v úzké spolupráci s učitelkou-mentorkou a didaktikem praxe z FP TUL již také připravují, realizují a reflektují vlastní činnosti s dětmi v souladu s týdenními a měsíčními plány MŠ. Tato praxe poskytuje studentovi konkrétní zkušenost s prací s dětmi a okamžitou zpětnou vazbu, což přispívá sebereflexi a k rozvíjení jeho profesních kompetencí. Její součástí je i návštěva zápisu dětí do 1. ročníku ZŠ, při které má student možnost seznámit se s požadavky kladenými na dítě před vstupem do nové role školáka. Je to rovněž příležitost pro pozorování chování dětí, které zná student ze své souvislé praxe, v dosud nepoznaném prostředí ZŠ včetně jejich komunikace s neznámým učitelem/učitelkou. Student si vede a doplňuje své portfolio a učí se reflektovat přípravu i realizaci výchovně-vzdělávacího procesu. Samostatně zpracovává sebehodnocení dílčích kompetencí uplatněných v průběhu praxe.
Požadavky:
- Účast na setkání s vedoucí praxe z KPV před zahájením praxe v MŠ.
- Účast na praxi v přidělené MŠ v rozsahu 20 dnů (souvisle, 6 hodin/den).
- Minimálně 10x samostatná příprava, vedení a reflexe hlavní denní činnosti s dětmi ve spolupráci s učitelkou-mentorkou a didaktikem praxe z FP TUL.
- Účast a pozorování při zápisu dětí z navštěvované MŠ do ZŠ.
- Vedení pedagogického deníku a dokumentace o praxi dle pokynů vedoucí praxe.
- Zpracování Nástroje pro sebehodnocení studenta na pedagogické praxi.
- Společná i individuální ústní rozprava – analýza praxí s vedoucí praxe.
-
3. ročník
ZS - Asistenční praxe v ZŠ (MAPS)
KPV | PhDr. Jana Johnová, Ph.D.
Asistenční pedagogická praxe studentů Učitelství pro MŠ je realizována v 1. ročníku vybraných fakultních základních škol (na počátku školní docházky žáků). Praxe je zaměřena na seznámení studenta se školským terénem, s organizací vyučování v ZŠ a s charakterem práce učitele v primárním vzdělávání, které bezprostředně navazuje na předškolní výchovu. Cílem je uvědomit si náročnost přechodu dítěte z MŠ do ZŠ a specifika práce učitele se žáky mladšího školního věku. Činnosti asistentského charakteru navazují na praktické zkušenosti studenta z pedagogické praxe v MŠ. O pozorování a analýze výchovně-vzdělávacího procesu v 1. třídě z hlediska činnosti učitele i žáků a jejich vzájemné interakce si studenti vedou záznamy a ty zakládají do svého pedagogického portfolia.
Požadavky:
- Účast na setkáních s pedagogem KPV v letním semestru 2. ročníku.
- Aktivní účast studenta na praxi v 1. ročníku ZŠ v rozsahu 10 dnů (souvisle) ihned po zahájení školního roku.
- Vypracování a odevzdání zadaných požadavků (včetně zápisu strukturovaného rozhovoru s pedagogem ZŠ).
- Společná i individuální ústní rozprava – analýza praxe s vedoucí praxe.
LS - Souvislá praxe v MŠ 2 (MSP2)
KPV | PhDr. Simona Kiryková, Ph.D., PhDr. Radka Harazinová, Ph.D.
Souvislá pedagogická praxe v posledním semestru studia má umožnit studentovi vlastní zkušenost s šíří a rozmanitostí práce učitelky v MŠ. Samostatné přípravy, realizace a hodnocení všech činností v průběhu dne v MŠ v souladu s tematickými celky, měsíčními i týdenními plány MŠ přispívají ke komplexnímu rozvoji profesních kompetencí studenta. V průběhu spolupráce s učiteli -mentory a didaktiky z FP TUL získává student okamžitou i dlouhodobější zpětnou vazbu a je veden k dovednosti stálé sebereflexe a hodnocení svých aktuálních profesních kompetencí. Absolvováním závěrečné souvislé praxe získává student profesní zkušenosti jako základ připravenosti pro výkon profese učitele v MŠ.
Požadavky:
- Účast na setkání s pedagogem KPV před zahájením praxe v MŠ.
- Účast na praxi v přidělené MŠ v rozsahu 20 dnů (souvisle, 6 hodin/den).
- Minimálně 10x samostatná příprava, vedení a reflexe celého dopoledního programu s dětmi ve spolupráci s učitelkou-mentorkou a didaktikem praxe z FP TUL. Vedení pedagogického deníku a dokumentace o praxi dle pokynů vedoucí praxe.
- Vedení pedagogického deníku a dokumentace o praxi dle pokynů vedoucí praxe.
- Zpracování Nástroje pro sebehodnocení studenta na pedagogické praxi.
- Společná i individuální ústní rozprava – analýza praxí s vedoucí praxe.
Fotogalerie
Fotogalerie
-
Lesní MŠ
-
Lesní MŠ
-
Lesní MŠ
-
MŠ Jablůňka
-
MŠ Matoušova
-
MŠ V Zahradě
-
MŠ V Zahradě
-
Montessori
MŠ Jablonec n. N. -
Montessori
MŠ Jablonec n. N. -
Montessori
MŠ Jablonec n. N. -
Waldorfská MŠ Turnov
-
Waldorfská MŠ Turnov
Fakultní školy
Fakultní školy
Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická na Technické univerzitě v Liberci úzce spolupracuje s vybranými školami, se kterými je uzavřena dohoda o vzájemné spolupráci. Pravidla vzájemné spolupráce jsou popsána ve statutu fakultní školy.

-
ZŠ Broumovská
Adresa: Broumovská 847/7, 46006, Liberec
Ředitel:Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Kontakt: 482 710 876
Web: http://www.zsbroumovska.cz -
ZŠ 5. května
Adresa: ul. 5.května 64/49, 46001, Liberec
Ředitelka:Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Kontakt: 485 105 631
Web: http://www.zs5kveten.cz -
ZŠ a ZUŠ Jabloňová
Adresa: Jabloňová 564/43, 46001, Liberec
Ředitelka:Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Kontakt: 485 123 451
Web: http://www.zsjablonova.cz -
ZŠ Aloisina výšina
Adresa: Aloisina výšina 642, 46015, Liberec
Ředitel:Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Kontakt: 482 751 233
Web: http://www.zs-aloisinavysina.cz/ -
ZŠ Česká
Adresa: Česká 354, 46312, Liberec
Ředitelka:Mgr. Štěpánka VozkováTato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Kontakt: 724 240 791
Web: http://www.zs-vesec.cz/ -
ZŠ Dobiášova
Adresa: Dobiášova 851/5, 46006, Liberec
Ředitel:Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Kontakt: 485 130 257
Web: http://www.dobiasova.cz/ -
ZŠ Doctrina
Adresa: Na Perštýně 404/44, 46001, Liberec
Ředitel:Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Kontakt: 485 104 615
Web: http://www.zsdoctrina.cz/ -
ZŠ Donín
Adresa: Donínská 244, 463 34 Hrádek nad Nisou
Ředitel:Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Kontakt: 728 412 531
Web: http://www.zsdonin.cz/ -
ZŠ Husova
Adresa: Husova 142/44, 46001, Liberec
Ředitelka:Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Kontakt: 485 104 412
Web: http://www.zskola.cz/ -
ZŠ Ještědská
Adresa: Ještědská 354/88, 46008, Liberec
Ředitel:Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Kontakt: 482 770 445
Web: http://zs-jestedska.cz/ -
ZŠ Kaplického
Adresa: Kaplického 384, 46312, Liberec
Ředitel:Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Kontakt: 485 134 626
Web: http://www.zs-kaplickeho.cz/ -
ZŠ Partyzánská
Adresa: Partyzánská 1053, Česká Lípa
Ředitel:Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Kontakt: 487 829 611
Web: http://www.zspartyzanska.cz/ -
ZŠ Lesní
Adresa: Lesní 575/12, 46001, Liberec
Ředitel:Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Kontakt: 482 710 670
Web: http://www.zslesni.cz/ -
ZŠ Liberecká
Adresa: Liberecká 3999/26 , 46601, Jablonec nad Nisou
Ředitel:Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Kontakt: 487 370 333
Web: http://www.zsliberecka.cz/ -
ZŠ Na Výběžku
Adresa: Na Výběžku 118, 46015, Liberec
Ředitelka:Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Kontakt: 482 750 719
Web: http://zsnavybezku.cz/ -
ZŠ Oblačná
Adresa: Oblačná 101/15, 46001, Liberec
Ředitelka:Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Kontakt: 486 112 233
Web: http://www.oblacna.cz/ -
ZŠ U Soudu
Adresa: U Soudu 369/8, 46001, Liberec
Ředitel:Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Kontakt: 485 108 417
Web: http://zsusoudu.liberec.cz/ -
ZŠ U Školy
Adresa: U Školy 222/6, 46007, Liberec
Ředitel:Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Kontakt: 485 151 015
Web: http://www.zsuskoly.cz/ -
ZŠ Skálova Turnov
Adresa: Skálova 600, Turnov 511 01
Ředitel:Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Kontakt: 481 322 770, 739 220 391
Web: https://zsskalova.cz -
Gymnázium a SOŠPg
Adresa: Jeronýmova 425/27, 46007, Liberec
Ředitel:Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Kontakt: 482 771 326
Web: http://www.jergym.cz/ -
DOCTRINA Podještědské gymnázium
Adresa: Sokolovská 328, Liberec 14, 46014
Ředitel:Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Kontakt: 485 123 556,Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Web: https://gdoctrina.cz -
Gymnázium U Balvanu
Adresa: U Balvanu 16, 46634, Jablonec nad Nisou
Ředitel:Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Kontakt: 428 320 086
Web: http://gymjbc.cz/ -
Střední odborná škola
Adresa: Jablonecká 999/51, 46004, Liberec
Ředitel:Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Kontakt: 484 842 101
Web: http://sosliberec.cz/ -
FZŠ pro tělesně postižené
Adresa: Lužická 920/7, 46001, Liberec
Ředitel:Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Kontakt: 485 110 677
Web: http://www.zsprotp-liberec.cz/ -
Základní škola, Liberec, Orlí
Adresa: Orlí 140/7, Liberec, 46001, Liberec
Ředitelka:Mgr. Barbora Hodíková
Kontakt: 488 577 790
Web: http://www.zsorli.webnode.cz -
Střední škola hospodářská a lesnická Frýdlant
Adresa: Bělíkova 1387, 464 01 Frýdlant
Ředitel: Ing. Miroslav Kudrna
Kontakt: 482 428 862
Web: http://www.sshlfrydlant.cz -
Gymnázium F. X. Šaldy
Adresa: Partyzánská 530, 46001, Liberec
Ředitel:Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Kontakt: 482 710 077
Web: http://www.gfxs.cz/ -
SOŠ gastronomie a služeb
Adresa: Dvorská 447/29, 46005, Liberec
Ředitel:Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Kontakt: 485 105 352
Web: http://www.sos-gs.cz/ -
SŠ strojní,stavební a dopravní
Adresa: Truhlářská 360/3, 46001, Liberec
Ředitel:Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Kontakt: 488 880 372
Web: http://www.sslbc.cz/ -
Výchovný ústav Chrastava
Adresa: Školní 438, 46331, Chrastava
Ředitelka:Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Kontakt: 485 143 104, 603 481 535
Web: http://www.vudds-chrastava.cz/ -
Základní škola a mateřská škola logopedická, Liberec
Adresa: E. Krásnohorské 921, 46013, Liberec
Ředitel:Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Kontakt: 482 416 411
Web: http://www.ssplbc.cz/ -
ZŠ a MŠ Stráž nad Nisou
Adresa: Majerova 138, 463 03 Stráž nad Nisou
Ředitelka: Mgr. Michaela Linková
E-mail:Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Telefon: 731 177 625
Web: https://www.skola-straz.cz -
ZŠ Barvířská
Adresa: Barvířská 38/6, 46001, Liberec
Ředitel:Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Kontakt: 485 1087 90
Web: http://www.zs-barvirska.cz/ -
ZŠ náměstí Míru
Adresa: nám. Míru 212/2, 46014, Liberec
Ředitel(ka):Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Kontakt: 481 120 589
Web: http://www.zsnamestimiru.cz/ -
ZŠ Ostašov
Adresa: Křížanská 80, 46010, Liberec
Ředitel:Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Kontakt: 482 712 603
Web: http://www.zsostasov.cz/ -
ZŠ Sokolovská
Adresa: Sokolovská 328, 46014, Liberec
Ředitelka:Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Kontakt: 481 120 586
Web: http://www.zssokol.cz -
MŠ Sluníčko Turnov
-
ZŠ Švermova
Adresa: Švermova 403/40, 46010, Liberec
Ředitelka:Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Kontakt: 485 151 255
Web: http://www.zssvermova.cz/ -
ZŠ Vratislavice nad Nisou
Adresa: Nad Školou 278, 46311, Liberec
Ředitel:Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Kontakt: 482 323 263
Web: http://www.zs.vratislavice.cz/ -
ZŠ Vrchlického
Adresa: Vrchlického 17, 46014, Liberec
Ředitel:Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Kontakt: 603 887 667
Web: http://www.vrchlickeho.cz/ -
MŠ Klášterní
Adresa: Klášterní 466/4, 46001, Liberec
Ředitelka: Bc. Šárka Kratochvílová
Kontakt: 485 110 180, 724 302 950
Web: http://msklasterni.cz/ -
MŠ U Bílého králíka
Adresa: Žizníkov 38, 47001, Česká Lípa
Ředitelka:Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Kontakt: 602 855 474
Web: http://www.ubilehokralika.cz/ -
MŠ Pod Ještědem
Adresa: U Školky 67, 460 08, Liberec 19
Ředitelka: Bc. Pavla Chundelová
Kontakt: 776 484 483, 482 771 067
Web: http://www.ms-podjestedem.cz/ -
MŠ Stromovka
Adresa: Stromovka 285/1
Ředitelka: PaedDr. Jana Kubíčková
Kontakt: 485 151 062, 730 844 022
Web: http://www.skolkastromovka.cz -
MŠ Matoušova
Adresa: Matoušova 468/12, 460 01 Liberec 1
Ředitelka: Mgr. Michaela Janků
Kontakt: 702 064 806, 486 162 310
Web: http://www.msmatousova.cz -
MŠ Kytička
Adresa: Burianova 972/2, 460 06 Liberec 6
Ředitelka: PhDr. Dana Charyparová,MBA
Kontakt: 773 968 015, 485 130 971
Web: https://www.mskyticka.com/index.php/kontakty -
MŠ Jablůňka
Adresa: Jabloňová 446/29, 460 01 Liberec 12
Ředitelka:Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Kontakt: 602 223 183, 485 123 401
Web: https://www.msjablunka.cz/ -
MŠ Korálek
Adresa: Aloisina výšina 645/55, 460 15 Liberec 15
Ředitelka:Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Kontakt: 604 124 272, 482 751 734
Web: http://www.mskoralek.cz/ -
MŠ Beruška
Adresa: Na Pískovně 761/3, 460 14 Liberec 14
Ředitelka:Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Kontakt: 608 517 734, 485 123 010
Web: https://www.ms-beruska.cz -
MŠ V Zahradě
Adresa: Žitavská 122/68
Ředitelka:Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Kontakt: 608 519 140, 482 711 256
Web: http://www.msvzahrade.cz -
MŠ Beruška
Adresa: Na Pískovně 761/3, 460 14 Liberec 14
Ředitelka:Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Kontakt: 608 517 734, 485 123 010
Web: http://www.ms-beruska.cz/ -
MŠ U Bertíka
Adresa: Purkyňova 458/19, 460 01 Liberec 14
Ředitelka:Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Kontakt: +420 702 579 778
Web: http://www.msbertik.cz/ -
MŠ Lísteček
Adresa: Východní 270, 463 11 Liberec 30
Ředitelka: Mgr. Dana Keltnerová
Kontakt: 733 340 148
Web: https://www.listecek.cz/ -
Waldorfská MŠ Turnov
Adresa: Hruborohozecká 405, 511 01 Turnov
Ředitelka: Hana Lamačová
Kontakt: 606 476 466
Web: https://www.waldorfturnov.cz -
MŠ Lesmír
Adresa: Horova 973/6, 460 01 Liberec 1
Ředitelka: Martina Březinová
Kontakt: 777 560 767
Web: https://www.lesmir.cz/ -
MŠ Montessori Jablonec nad Nisou
Adresa: Zámecká 10, 466 06 Jablonec nad Nisou
Ředitelka: Vlasta Hillebrandová
Kontakt: 483 302 625
Web: https://www.montessori-jbc.cz -
MŠ Stráž nad Nisou
Adresa: Majerova 138, 463 03 Stráž nad Nisou
Zástupkyně ředitelky pro předškolní výchovu a vzdělávání:Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Kontakt: 482 731 996, 722 906 756
Web: https://www.skola-straz.cz/materska-skola
Učitelství pro 2. stupeň ZŠ / pro SŠ
Učitelství pro 2. stupeň ZŠ / pro SŠ
Pojetí studia je významně ovlivněno strukturovaným modelem přípravy budoucích učitelů pro 2. stupeň ZŠ a SŠ. V bakalářském studiu je kladen důraz na oborovou přípravu v rámci studované aprobace. Těžiště praktické přípravy na učitelskou profesi je až v navazujícím magisterském studiu.
Důležité dokumenty
Pedagogické praxe v akademickém roce 2025 - 2026 | ||||||
II. | 1. r. nMgr. | PR1E | ZS | 7. 10. 2025 – 16. 12. 2025 | úterý | 1 student |
2 studenti | ||||||
II. | 1. r. nMgr. | PR2E | LS | 17. 2. 2026 – 12. 5. 2026 | úterý | 1 student |
2 studenti | ||||||
II. | 2. r. nMgr. | SPZE | ZS | 8. 9. 2025 – 10. 10. 2025 | 5 týdnů | |
3 týdny | ||||||
2 týdny |
Prezenční forma studia - bakalářské
-
1. ročník
ZS, LS - PEDAGOGICKÉ PRAKTIKUM (PEP-B)
Předmět Pedagogické praktikum lze plnit jak v ZS - průběžná forma (kroužky, AP, sportovní kluby, ŠD), tak v LS - souvislá forma (letní pobytové, příměstské tábory, soustředění, školy v přírodě).
PEP - registrační karta
Žádost o realizaci praxePotvrzení o provedení pedagogické praxe
Ukázky výstupů z praxe:
-
2. ročník
ZS, LS - ASISTENČNÍ PRAXE - povinná praxe (ASP-B)
Studenti se prostřednictvím asistenční činnosti seznamují s charakterem práce v ZŠ, pozorují, analyzují a reflektují výchovně vzdělávací proces v ZŠ z hlediska činnosti učitele, žáků a sledují jejich vzájemnou interakci. Učí se individuálně přistupovat k jednotlivým žákům, reflektovat a sebereflektovat.
ASP-B POKYNY
ASP-B žádost
ASP-B potvrzení o provedení pedagogické praxe
ASP-B nabídka asistencí ve třídě -
3. ročník
ZS - VYBRANÉ PRAKTICKÉ PROBLÉMY VÝCHOVY (VPPV)
Cílem předmětu je podpořit zájem studentů o pedagogické obory a motivovat je k dalšímu vzdělávání, včetně pokračování v magisterském studia.
V průběhu semestru studenti navštíví různá školská zařízení-např. ZŠ pro sluchově postižené, soukromou ZŠ Doctrina, Výchovný ústav a dětský domov se školou v Chrastavě nebo ZŠ pro tělesně postižené.
Formou skupinových návštěv se studenti seznamují s reálnými podmínkami vybraných povolání.
Aktivity: seminární formy + terénní praktika
Témata:
- Výchovně vzdělávací soustava ČR + komparace se zahraničními systémy
- Obecná problematika školství
- Speciální školy a výchovné instituce, školy a školská zařízení
- Problematika základního školství, reformy, RVP
- Profese pedagoga, učitele
- Vybrané výchovné problémy (komunikace, motivace, sociálně nežádoucí jevy, kázeň, žáci se specifickými výchovnými potřebami apod.)
- Metodologie pedagogického výzkumu
- Malé výzkumné formy
- Náslechové aktivity, analýza, reflexe
LS - ÚVOD DO PEDAGOGICKÉ PRAXE (UPPE)
Úvod do pedagogické praxe má funkci uvedení studentů do školského terénu a získání základních dovedností v oblasti pozorování, hodnocení, analýzy a reflexe psychodidaktických jevů. Obecným smyslem předmětu je obsahová integrace učiva teoretických pedagogických a psychologických disciplín s praktickými problémy vzdělávání, tedy „zprostředkování“ vazby mezi přednášenými tématy a v terénu odpozorovanými jevy.
Prezenční forma studia - magisterské
-
1. ročník
ZS - PRAXE PRŮBĚŽNÁ 1 pro ZŠ/SŠ (PR1E)
TERMÍN: 8. 10. - 17. 12. 2024 (úterý)
Na průběžnou pedagogickou praxi v ZS jsou zařazeni studenti, kteří byli přijati do 1. ročníku navazujícího magisterského studia.
Nástroj ČJ, nástroj FY, nástroj IF, nástroj MA, nástroj SJ, nástroj AJ, nástroj DJ, nástroj CH, nástroj NJ ,nástroj OV, nástroj TV, nástroj ZE, nástroj PŘ
Videonahrávky na praxích - zásady
LS - PRAXE PRŮBĚŽNÁ 2 pro ZŠ/SŠ (PR2E)
TERMÍN: 18. 2. - 13. 5. 2025 (úterý)
Na průběžnou pedagogickou praxi v LS jsou zařazeni studenti, kteří úspěšně absolvovali praxi v zimním semestru (zápočet za ZS). Studenti, kteří za ZS nemají zápočet, případně nesplnili další studijní povinnosti, které jsou podmínkou úspěšného absolvování praxe, nemají na zařazení v LS nárok
-
2. ročník
ZS - SOUVISLÁ PEDAGOGICKÁ PRAXE (SPZE)
TERMÍN: 8. 9. 2025 - 10. 10. 2025
Souvislá pedagogická praxe SPZE je završující formou praktické přípravy studentů učitelství a má komplexní charakter. Studenti realizují praxi podle studované aprobace 5 týdnů na jedné škole nebo 3 týdny na ZŠ a 2 týdny SŠ.
Student praktikant - údaje o praxi
Kombinovaná forma studia - bakalářské
-
1. ročník
ZS,LS - PEDAGOGICKÉ PRAKTIKUM (PEP-B)
Pedagogické praktikum je ve studijním plánu zařazeno v letním semestru 1. ročníku, ale jeho plnění je třeba zahájit již v říjnu (plnění průběžnou formou). V květnu - červnu je udělován zápočet za absolvování praktika průběžnou formou, v srpnu - září je udělován zápočet za plnění souvislou formou (termíny budou vypsány na STAGu).
Potvrzení o provedení pedagogické praxe
Ukázky výstupů z praxe
-
2. ročník
ZS, LS - ASISTENČNÍ PRAXE (ASP-B)
Pro studenty kombinované formy studia platí stejné pokyny jako pro studenty prezenčního studia (viz výše)
-
3. ročník
ZS - VYBRANÉ PRAKTICKÉ PROBLÉMY VÝCHOVY (VPP-B)
Cílem předmětu je podpořit zájem studentů o pedagogické obory a motivovat je k dalšímu vzdělávání, včetně pokračování v magisterském studia.
V průběhu semestru studenti navštíví různá školská zařízení-např. ZŠ pro sluchově postižené, soukromou ZŠ Doctrina, Výchovný ústav a dětský domov se školou v Chrastavě nebo ZŠ pro tělesně postižené.
Studenti kombinované formy studia si školy domlouvají sami v místě svého bydliště.
Aktivity: seminární formy + terénní praktika
Témata:
- Výchovně vzdělávací soustava ČR + komparace se zahraničními systémy
- Obecná problematika školství
- Speciální školy a výchovné instituce, školy a školská zařízení
- Problematika základního školství, reformy, RVP
- Profese pedagoga, učitele
- Vybrané výchovné problémy (komunikace, motivace, sociálně nežádoucí jevy, kázeň, žáci se specifickými výchovnými potřebami apod.)
- Metodologie pedagogického výzkumu
- Malé výzkumné formy
- Náslechové aktivity, analýza, reflexe
LS - ÚVOD DO PEDAGOGICKÉ PRAXE (UPP-B)
Úvod do pedagogické praxe má funkci uvedení studentů do školského terénu a získání základních dovedností v oblasti pozorování, hodnocení, analýzy a reflexe psychodidaktických jevů. Obecným smyslem předmětu je obsahová integrace učiva teoretických pedagogických a psychologických disciplín s praktickými problémy vzdělávání, tedy „zprostředkování“ vazby mezi přednášenými tématy a v terénu odpozorovanými jevy.
-
1. ročník
ZS,LS - PEDAGOGICKÉ PRAKTIKUM (PEP-B)
Pedagogické praktikum je ve studijním plánu zařazeno v letním semestru 1. ročníku, ale jeho plnění je třeba zahájit již v říjnu (plnění průběžnou formou). V květnu - červnu je udělován zápočet za absolvování praktika průběžnou formou, v srpnu - září je udělován zápočet za plnění souvislou formou (termíny budou vypsány na STAGu).
Potvrzení o provedení pedagogické praxe
Ukázky výstupů z praxe
-
2. ročník
ZS, LS - ASISTENČNÍ PRAXE (ASP-B)
Pro studenty kombinované formy studia platí stejné pokyny jako pro studenty prezenčního studia (viz výše)
-
3. ročník
ZS - VYBRANÉ PRAKTICKÉ PROBLÉMY VÝCHOVY (VPP-B)
Cílem předmětu je podpořit zájem studentů o pedagogické obory a motivovat je k dalšímu vzdělávání, včetně pokračování v magisterském studia.
V průběhu semestru studenti navštíví různá školská zařízení-např. ZŠ pro sluchově postižené, soukromou ZŠ Doctrina, Výchovný ústav a dětský domov se školou v Chrastavě nebo ZŠ pro tělesně postižené.
Studenti kombinované formy studia si školy domlouvají sami v místě svého bydliště.
Aktivity: seminární formy + terénní praktika
Témata:
- Výchovně vzdělávací soustava ČR + komparace se zahraničními systémy
- Obecná problematika školství
- Speciální školy a výchovné instituce, školy a školská zařízení
- Problematika základního školství, reformy, RVP
- Profese pedagoga, učitele
- Vybrané výchovné problémy (komunikace, motivace, sociálně nežádoucí jevy, kázeň, žáci se specifickými výchovnými potřebami apod.)
- Metodologie pedagogického výzkumu
- Malé výzkumné formy
- Náslechové aktivity, analýza, reflexe
LS - ÚVOD DO PEDAGOGICKÉ PRAXE (UPP-B)
Úvod do pedagogické praxe má funkci uvedení studentů do školského terénu a získání základních dovedností v oblasti pozorování, hodnocení, analýzy a reflexe psychodidaktických jevů. Obecným smyslem předmětu je obsahová integrace učiva teoretických pedagogických a psychologických disciplín s praktickými problémy vzdělávání, tedy „zprostředkování“ vazby mezi přednášenými tématy a v terénu odpozorovanými jevy.
Kombinovaná forma studia - magisterské
-
1. ročník
ZS - PRAXE PRŮBĚŽNÁ 1 pro ZŠ/SŠ (PR1E)
Termín: 8. 10. -17. 12. 2024
PR1E je zaměřena předmětově, zejména na výuku v aprobačních předmětech a s ní spojenou přípravu na vyučovací hodiny, jejich analýzu a reflexi, dále na náslechy a případně na další učitelské aktivity (opravování, příprava pomůcek, dozory apod.). Student tráví v určené škole po domluvě s cvičným učitelem celé dopoledne.
Nástroj ČJ, nástroj FY, nástroj IF, nástroj MA, nástroj SJ, nástroj AJ, nástroj DJ, nástroj CH, nástroj NJ ,nástroj OV, nástroj TV, nástroj ZE, nástroj PŘ
LS - PRAXE PRŮBĚŽNÁ 2 pro ZŠ/SŠ (PR2E)
TERMÍN: 18. 2. - 13. 5. 2025
Na průběžnou pedagogickou praxi v LS jsou zařazeni studenti, kteří úspěšně absolvovali praxi v zimním semestru (zápočet za ZS). Studenti, kteří za ZS nemají zápočet, případně nesplnili další studijní povinnosti, které jsou podmínkou úspěšného absolvování praxe, nemají na zařazení v LS nárok.
-
2. ročník
ZS - SOUVISLÁ PEDAGOGICKÁ PRAXE (SPZE)
TERMÍN: 8. 9. 2025 - 10. 10. 2025
Pro studenty v kombinované formě studia platí stejná pravidla plnění SPZE jako pro studenty v prezenční formě studia. Studenti, kteří pracují na pozici učitele, plní praxi na své škole. Studenti, kteří pracují mimo školství si domluví praxi na ZŠ v místě svého bydliště.
Výstupy z praxe a počet splněných náslechů a odučených hodin jsou stejné jako u prezenčního studia. Specifické úkoly k praxi zadávají oboroví didaktic
Student praktikant - údaje o praxi
Učitelství pro 1. stupeň
Učitelství pro 1. stupeň
Studium učitelství pro 1.stupeň není strukturované, systém pregraduální přípravy je ucelený. Základní charakteristikou praktické části je propojenost teorie a praxe.
Důraz je kladen na:
- rozvoj sociálně komunikativních a didaktických dovedností
- realizace prvních učitelských pokusů
- pozorování, popis a analýza činností učitele a žáků, metod a
- forem práce, klima a komunikace ve třídě
- syntéza poznatků a praktických zkušeností
- hledání vlastní učitelské identity
- vytvoření vlastního pojetí vyučování
Důležité dokumenty
Portfolio ke SZZ - Učitelství pro 1. stupeň ZŠ přinesete 1x v papírové formě ke SZZ (část ped-psych).
- Nástroj pro sebehodnocení a hodnocení studentů na pedagogické praxi (SP1-Z, SP2-Z, SP3-Z)
- Nástroj obecný (NSP-Z, PR1-Z, PR2-Z)
- Příprava vyučovací hodiny - struktura
- Příprava na vyučovací hodinu matematiky a její aplikace - VZOR
- Témata projektového vyučování
- Portfolio ke SZZ (1. stupeň ZŠ)
- Žádost - formulář
Pedagogické praxe v akademickém roce 2024 -2025 | |||||
Stupeň | Ročník | Předmět (praxe) | Semestr | Termín | Den |
I. | 1. r. | UP1-Z | ZS | 18. 9. 2024 – 18. 12. 2024 | středa |
I. | 1. r. | UP2-Z | LS | 13. 2. 2025– 15. 5. 2025 | čtvrtek |
I. | 2. r. | NSP-Z | ZS | 19. 9. 2024 – 19. 12. 2024 | čtvrtek |
I. | 2. r. | PR1-Z | LS | 11. 2. 2025 – 13. 5. 2025 | úterý |
I. | 3. r. | PR2-Z | ZS | 17. 9. 2024 – 17. 12. 2024 | úterý |
I. | 3. r. | PDPX | LS | Oborová didaktika v praxi - KPV | |
I. | 4. r. | SP1-Z | ZS | 16. 9. 2024 – 27. 9. 2024 | |
I. | 4. r. | SP2-Z | LS | 7. 4. 2025 – 16. 5. 2025 | |
I. | 5. r. | SP3-Z | ZS | 16. 9. 2024 – 11. 10. 2024 |
Prezenční forma studia
-
1. ročník
ZS - ÚVOD DO PEDAGOGICKÉ PRAXE (UP1-Z)
Časová dotace: 18. 9. - 18. 12. 2024 - každá středa
Předmět seznamuje studenty formou cvičení s projektováním a realizací výuky, s malými formami pedagogického výzkumu (pozorování, dotazník, anketa). Přispívá ke kompetenci projektovat, plánovat a diagnostikovat. Studenti absolvují besedy s pracovníky konkrétních školských zařízení a v rámci náslechů se učí reflektovat a analyzovat vyučovací hodinu a jednotlivé aktivity při vyučovacím procesu.
Cílem předmětu je analýza školské praxe a školské soustavy v ČR a reflektivní pojetí náslechů na vybraných fakultních a spolupracujících školách.
-
2. ročník
ZS - NÁSLECHOVÁ PRAXE - NSP-Z
Časová dotace: každý čtvrtek od 19. 9. 2024 - 19. 12. 2024
Náslechová praxe s reflexí blíže seznamuje s jednotlivými atributy ve vyučovacím procesu. Studenti na základě náslechů a mikrovýstupů společně reflektují důležité jevy ve výuce. Předmět cílí na reflektivní pojetí praxí, kdy studenti se jeden týden (čtvrtek) účastní výuky ve fakultních školách a druhý týden sdílejí a reflektují shlédnutou výuku s přípravou na další náslechy v rámci seminářů na fakultě.
SEZNAMOVÁNÍ S CHARAKTEREM PRÁCE: náslechy, asistentské činnosti, příprava a odučení každý týden jednoho mikrovýstupu, pokračování ve vedení pedagogických deníkůLS - PRŮBĚŽNÁ PRAXE 1-PR1-Z
Časová dotace PR1-Z: každé úterý od 11. 2. 2025 - 13. 5. 2025
Činnosti studentů: náslechy, pozorování a reflexe vyučovacích jednotek, asistentské činnosti, příprava a realizace částí vyučovacích hodin, pomoc učiteli s přípravou aktivit, výrobou pomůcek, při dozorech, průběžné sebehodnocení podle nástroje pro sebehodnocení a hodnocení studentů
PR1-Z Příprava na vyučování - ukázka
-
3. ročník
ZS - PRŮBĚŽNÁ PEDAGOGICKÁ PRAXE (PR2-Z)
Časová dotace: 17. 9. 2024 - 17. 12. 2024
Každé úterý 4 vyučovací hodiny studenti realizují praxe ma přidělené základní škole.
Studenti se seznamují s charakterem práce v 1. třídě, pozorují práci učitele v adaptačním období, asistují při výuce, realizují vyučovací hodiny, seznamují se s administrativou.
LS - OBOROVÁ DIDAKTIKA V PRAXI
Předmět Oborová didaktika v praxi se bude z velké části zaměřovat na vyučovací předměty výchovného charakteru, kde bude akcentována motivace a mezipředmětové vztahy, předmět zaštiťuje Katedra primárního vzdělávání se zapojením oborových didaktiků z dané katedry.
-
4. ročník
ZS - SOUVISLÁ PEDAGOGICKÁ PRAXE 1 (SP1-Z)
Časová dotace: 16. 9. 2024 - 27. 9. 2024
- Studenti se již zapojí do všech aktivit ve škole a v dané třídě (min.4h/denně)
- Absolvují 10 náslechů v různých předmětech a odučí min.15 vyučovacích hodin, splní úkoly dané didaktikem praxe
LS - SOUVISLÁ PEDAGOGICKÁ PRAXE 2 (SP2-Z)
Časová dotace: 6 týdnů, 7. 4. 2025 - 16. 5. 2025
-
5. ročník
ZS - SOUVISLÁ PRAXE SP3-Z
Časová dotace: 16. 9. 2024 - 11. 10. 2024
Souvislá praxe SP3-Z seznamuje studenty se specifiky práce v 1. třídě, s adaptačním obdobím dětí při přechodu z preprimárního do primárního vzdělávání.
Studenti dva týdny pozorují, analyzují a reflektují výchovně vzdělávací proces v 1. třídě z hlediska činnosti učitele, dětí a sledují jejich vzájemnou interakci, utváření kolektivu.Druhou část praxe studenti již absolvují v roli učitele, získávají zkušenosti s výukou v celém kontextu fungování 1. třídy a ověřují si úroveň své učitelské způsobilosti.
Kombinovaná forma studia
-
1. ročník
ZS – Úvod do pedagogické praxe (UPP-Z)
Předmět UPP-Z je zařazen do zimního semestru 1. ročníku.
Tento předmět je pomyslnou vstupní bránou do pedagogických praxí, které budou provázet studenty učitelství v celém průběhu studia. Předmět je spojnicí mezi teoretickými disciplínami a praxí.
Studenti si v seminární formě (v jednom půldenním setkání) ujasní specifika českého školského systému a pojetí vzdělávání v ČR, seznámí se se specifiky vzdělávání v různých typech institucí tvořících český školský systém, budou diskutovat o vybraných výchovných problémech a pedagogických jevech. Součástí práce v semináři je také analýza vzdělávacích programů (RVP, ŠVP).
Výstupem tohoto předmětu je semestrální práce reflektující témata ze semináře (analýza školské instituce, aktuální problémy českého školství).
Studenti jsou v semináři instruováni k založení pedagogického portfolia, které budou dále rozšiřovat v průběhu dalších praxí a předkládat v závěru studia u státních závěrečných zkoušek.
Výstupem této části praxe (a všech dalších) je semestrální práce, která je zároveň součástí postupně vznikajícího pedagogického portfolia.
Podrobné informace, studijní materiály a pokyny k absolvování této části jsou připraveny ve stejnojmenném kurzu v elektronickém studijním prostředí https://elearning.fp.tul.cz/ v sekci Primární vzdělávání – Učitelství pro NŠ - kombinovaná forma studia - Praxe - učitelství pro 1. stupeň ZŠ (nadpis).
Studenti jsou povinni se na začátku semestru seznámit s požadavky k absolvování praxe, v průběhu semestru pak prostudovat všechny připravené materiály a řídit se pokyny v příslušném e- learningovém kurzu.
Předmět je uzavřen udělením zápočtu ve stanoveném termínu v závěru příslušného semestru
(na základě odevzdané semestrální práce).
V průběhu semestru se v případě potřeby obracejte se svými problémy či dotazy na garantku praxe PaedDr. Jitku Jursovou, Ph.D.
-
2. ročník
ZS - NÁSLECHOVÁ PRAXE S REFLEXÍ (NSP-Z)
Předmět NSP-Z je standardně zařazen do zimního semestru 2. ročníku.
PODMÍNKOU PRO ZAHÁJENÍ PLNĚNÍ TOHOTO PŘEDMĚTU JE SPLNĚNÍ VŠECH PŘEDCHOZÍCH PRAXÍ !
Základem této části praktické přípravy jsou hospitační (náslechové) a asistenční činnosti (práce s jednotlivými žáky dle pokynů vedoucí učitelky/vedoucího učitele). Studenti již také absolvují vyučovací pokusy v části vyučovací hodiny – mikrovýstupy.
Výstupem této části praxe (a všech dalších) je semestrální práce, která je zároveň součástí postupně vznikajícího pedagogického portfolia. Studenti se při zápočtu prokazují potvrzením ředitele školy o výuce na 1. stupni ZŠ (jejím rozsahu) nebo o absolvovaných hodinách praxe.
Studentům, kteří již vyučují na 1. stupni, je jejich výuka uznávána jako absolvování praxe.
Podrobné informace, studijní materiály a pokyny k absolvování této části jsou připraveny ve stejnojmenném kurzu v elektronickém studijním prostředí https://elearning.fp.tul.cz/ v sekci Primární vzdělávání – Učitelství pro NŠ - kombinovaná forma studia - Praxe - učitelství pro 1. stupeň ZŠ (nadpis). Rolovat dolů pod předměty UPP-Z a ASP-Z.
Studenti jsou povinni se na začátku semestru seznámit s požadavky k absolvování praxe, v průběhu semestru pak prostudovat všechny připravené materiály a řídit se pokyny v příslušném e- learningovém kurzu.
Předmět je uzavřen udělením zápočtu ve stanoveném termínu v závěru příslušného semestru
(na základě odevzdané semestrální práce, příprav s reflexemi, nástroje pro sebehodnocení a hodnocení profesních kompetencí studenta na pedagogické praxi a potvrzení o výuce či absolvované praxi).
V průběhu semestru se v případě potřeby obracejte se svými problémy či dotazy na garantku praxe PaedDr. Jitku Jursovou, Ph.D.
LS - PRŮBĚŽNÁ PRAXE 1 (PR1-Z)
Předmět PR1-Z je standardně zařazen do letního semestru 2. ročníku.
PODMÍNKOU PRO ZAHÁJENÍ PLNĚNÍ TOHOTO PŘEDMĚTU JE SPLNĚNÍ VŠECH PŘEDCHOZÍCH PRAXÍ !
Předmět seznamuje studenty s organizací vyučování na 1. stupni ZŠ, se strukturou vyučovací jednotky a se styly práce učitele. Základem této části praktické přípravy jsou hospitační činnosti a první vyučovací pokusy v celých vyučovacích hodinách českého jazyka a matematiky.
V průběhu praxe si studenti upevní dovednosti v oblastech plánování výuky a pedagogické komunikace, získají další poznatky v oblasti problematiky ověřování znalostí a hodnocení, prakticky si vyzkouší další vyučovací metody včetně didaktických her. K zápočtu studenti předloží náslechové záznamy a přípravy s reflexemi podle požadavků.
Výstupem této části praxe je semestrální práce, která je zároveň součástí postupně vznikajícího pedagogického portfolia.
Studenti plní požadavky praktické přípravy v různých kategoriích podle svého pracovního zařazení.
Podrobné informace, studijní materiály a pokyny k absolvování této části praktické přípravy jsou ve stejnojmenném kurzu v elektronickém studijním prostředí https://elearning.fp.tul.cz/ v sekci Primární vzdělávání – Učitelství pro NŠ - kombinovaná forma studia - Praxe - učitelství pro 1. stupeň ZŠ (nadpis). Rolovat dolů pod předměty UPP-Z, ASP-Z a NSP-Z.
Studenti jsou povinni se na začátku semestru seznámit s požadavky k absolvování praxe, v průběhu semestru prostudovat všechny připravené materiály a řídit se pokyny v příslušném e-learningovém kurzu.
Předmět je uzavřen udělením zápočtu ve stanoveném termínu v závěru příslušného semestru
na základě odevzdané semestrální práce, odevzdaných výstupů z praxe dle požadavků, předložení vyplněného nástroje sebehodnocení a předložení potvrzení ředitele školy o výuce na 1. stupni ZŠ (a jejím rozsahu) nebo o absolvované praxi.
V případě potřeby se s problémy či dotazy obracejte na didaktičku praxe PaedDr. Jitku Jursovou, Ph.D.
-
3. ročník
ZS - PRŮBĚŽNÁ PEDAGOGICKÁ PRAXE (PR2-Z)
Předmět PRPPK je standardně zařazen do zimního semestru 3. ročníku.
PODMÍNKOU PRO ZAHÁJENÍ PLNĚNÍ TOHOTO PŘEDMĚTU JE SPLNĚNÍ VŠECH PŘEDCHOZÍCH PRAXÍ !
Základem této části praktické přípravy jsou hospitační činnosti a celodenní výuka ve všech vyučovacích předmětech. V průběhu praxe student vypracovává podrobné přípravy pro všechny vyučované hodiny a osvojuje si dovednosti práce se vzdělávacími dokumenty, učebnicí, reflexe výuky a sebereflexe.
Výstupem této části praxe (a všech dalších) je semestrální práce, která je zároveň součástí postupně vznikajícího pedagogického portfolia. Studenti se při zápočtu prokazují potvrzením ředitele školy o výuce na 1. stupni ZŠ (jejím rozsahu) nebo o absolvovaných hodinách praxe.
Studentům, kteří již vyučují na 1. stupni, je jejich výuka uznávána jako absolvování praxe.
Podrobné informace, studijní materiály a pokyny k absolvování této části jsou připraveny ve stejnojmenném kurzu v elektronickém studijním prostředí https://elearning.fp.tul.cz/ v sekci Pedagogika a psychologie – Inovace kombinované formy studijního oboru Učitelství pro 1. stupeň základních škol na FP TUL.
Studenti jsou povinni se na začátku semestru seznámit s požadavky k absolvování praxe, v průběhu semestru pak prostudovat všechny připravené materiály a řídit se pokyny v příslušném e- learningovém kurzu.
Předmět je uzavřen udělením zápočtu ve stanoveném termínu v závěru příslušného semestru
(na základě odevzdané semestrální práce, příprav s reflexemi, nástroje pro sebehodnocení a hodnocení profesních kompetencí studenta na pedagogické praxi a potvrzení o výuce či absolvované praxi).
V průběhu semestru se v případě potřeby obracejte se svými problémy či dotazy na garantku praxe PaedDr. Jitku Jursovou, Ph.D.
LS - Oborová didaktika v praxi
Informace k předmětu poskytne Katedra primárního vzdělávání
-
4. ročník
ZS - SOUVISLÁ PEDAGOGICKÁ PRAXE 1 (SP1-Z)
AKTUALIZACE POŽADAVKŮ NA PRAXE - SRPEN 2022
Předmět SPP1K je standardně zařazen do zimního semestru 4. ročníku.
PODMÍNKOU PRO ZAHÁJENÍ PLNĚNÍ TOHOTO PŘEDMĚTU JE SPLNĚNÍ VŠECH PŘEDCHOZÍCH PRAXÍ !
Základem této části praktické přípravy je souvislé absolvování min. 1 týdne praxe. Praktikant vykonává všechny učitelské činnosti v průběhu celého vyučovacího dne, projektuje výuku a provádí záznamy o průběhu své činnosti, v průběhu praxe si osvojuje dovednosti pro didaktickou analýzu učiva.
Výstupem této části praxe (a všech dalších) je semestrální práce, která je zároveň součástí postupně vznikajícího pedagogického portfolia. Studenti se při zápočtu prokazují potvrzením ředitele školy o výuce na 1. stupni ZŠ (jejím rozsahu) nebo o absolvovaných hodinách praxe.
Studentům, kteří již vyučují na 1. stupni, je jejich výuka uznávána jako absolvování praxe.
Podrobné informace, studijní materiály a pokyny k absolvování této části jsou připraveny ve stejnojmenném kurzu v elektronickém studijním prostředí https://elearning.fp.tul.cz/ v sekci Pedagogika a psychologie – Inovace kombinované formy studijního oboru Učitelství pro 1. stupeň základních škol na FP TUL.
Studenti jsou povinni se na začátku semestru seznámit s požadavky k absolvování praxe, v průběhu semestru pak prostudovat všechny připravené materiály a řídit se pokyny v příslušném e- learningovém kurzu.
Předmět je uzavřen udělením zápočtu ve stanoveném termínu v závěru příslušného semestru
(na základě odevzdané semestrální práce, příprav s reflexemi, nástroje pro sebehodnocení a hodnocení profesních kompetencí studenta na pedagogické praxi a potvrzení o výuce či absolvované praxi).
V průběhu semestru se v případě potřeby obracejte se svými problémy či dotazy na garantku praxe Mgr. Radmilu Hostašovou (
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. ).LS – SOUVISLÁ PEDAGOGICKÁ PRAXE 2 (SP2-Z)
Předmět SPP2K je standardně zařazen do letního semestru 4. ročníku.
Podmínkou plnění této části praktické přípravy je absolvování všech předchozích částí (UPPMK, PK1K, PK2K, UPRK, PRPPK, VYPK, SPP1K).
Základem této části praktické přípravy je souvislé absolvování minimálně jednoho týdne praxe. Studenti vykonávají všechny učitelské činnosti v průběhu celého vyučovacího dne. V rámci praxe vypracují, zrealizují a reflektují jeden výukový projekt.
Studenti plní požadavky praktické přípravy v různých kategoriích podle svého pracovního zařazení. Studentům, kteří již vyučují na 1. stupni, je jejich výuka uznávána jako absolvování praxe.
V průběhu praxe si studenti upevní dovednosti v oblastech plánování projektové výuky a získají další poznatky v oblasti problematiky kooperativního učení a motivace žáků, prakticky si vyzkouší projektové vyučovací metody.
Výstupem této části praxe je vypracovaná semestrální práce, která je zároveň součástí postupně vznikajícího pedagogického portfolia.
Předmět bude uzavřen na zápočtové konzultaci udělením zápočtu na základě odevzdané semestrální práce, odevzdaných výstupů z praxe dle požadavků, předložení vyplněného nástroje sebehodnocení a předložení potvrzení ředitele školy o výuce na 1. stupni ZŠ (a jejím rozsahu) nebo o absolvovaných hodinách praxe.
Podrobné informace, studijní materiály a pokyny k absolvování této části praktické přípravy jsou ve stejnojmenném kurzu v elektronickém studijním prostředí https://elearning.fp.tul.cz/ v sekci Pedagogika a psychologie – Inovace kombinované formy studijního oboru Učitelství pro 1. stupeň základních škol na FP TUL – ve složce Souvislá praxe 2 (inovace).
Studenti jsou povinni se na začátku semestru seznámit s požadavky k absolvování praxe, v průběhu semestru prostudovat všechny připravené materiály a řídit se pokyny v příslušném e-learningovém kurzu.
V případě potřeby se s problémy či dotazy obracejte na didaktičku praxe Mgr. Radmilu Hostašovou - Centrum pedagogické praxe pedagogické praxe (CPP budova G, 4. patro,
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. ). -
5. ročník
ZS - SPECIALIZAČNÍ PRAXE (SPPRK)
AKTUALIZACE POŽADAVKŮ NA PRAXE - SRPEN 2022
Předmět SPPRK je standardně zařazen do zimního semestru 5. ročníku.
PODMÍNKOU PRO ZAHÁJENÍ PLNĚNÍ TOHOTO PŘEDMĚTU JE SPLNĚNÍ VŠECH PŘEDCHOZÍCH PRAXÍ !
Předmětem této závěrečné praxe, která završuje celou praktickou přípravu, je výuka ve specializačních předmětech nebo práce se žáky se specifickými poruchami učení (podle vaší specializace).
Podrobné informace, studijní materiály a pokyny k absolvování této části jsou připraveny ve stejnojmenném kurzu v elektronickém studijním prostředí https://elearning.fp.tul.cz/ v sekci Pedagogika a psychologie – Inovace kombinované formy studijního oboru Učitelství pro 1. stupeň základních škol na FP TUL.
Výstupem této části praxe jsou vzorové přípravy s reflexemi z výuky vašeho specializačního předmětu.
Předmět je uzavřen udělením zápočtu ve stanoveném termínu v závěru příslušného semestru (na základě odevzdaného pedagogického portfolia, příprav s reflexemi, nástroje pro sebehodnocení a hodnocení profesních kompetencí studenta na pedagogické praxi a potvrzení o výuce či absolvované praxi).
V průběhu semestru se v případě potřeby obracejte se svými problémy či dotazy na garantku praxe Mgr. Radmilu Hostašovou (
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. ).
Náš tým
Náš pracovní tým
-
Mgr. Helena Picková, Ph.D.
vedoucí OPP, oborový didaktik - 1. stupeň
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Tel: 420 48 535 2910
Konzultace v LS - středa - 13.00 - 14.00v jiné dny dle předchozí domluvy e-mailem
-
Ilona Jelínková
sekretářka
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Tel: 420 48 535 2855, 723 600 709
Úřední hodiny: 7.30 - 11.00, 12.30 - 14.00 -
Mgr. Radmila Hostašová
oborový didaktik - 1. stupeň
-
Mgr. Mária Vágová
oborový didaktik - 1. stupeň
-
PhDr. Bc. Radka Durníková
oborový didaktik - 1. stupeň
-
Mgr. Eva Fárková
oborový didaktik - 2. stupeň
Didaktici oborových praxí
-
KAJ
Katedra anglického jazyka
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. -
KCL
Katedra českého jazyka a literatury
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. -
KFL
Katedra filosofie
občanská výchova, základy společenských vědTato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. -
KFY
Katedra fyziky
Mgr. Pavlína Hejsková, Ph.D.
-
KGE
Katedra geografie - zeměpis
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. -
KHI
Katedra historie - dějepis
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
-
KCH
Katedra chemie - chemie
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. -
KBE
Katedra biologie
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. -
KAP
Katedra geoinformatiky a didaktiky informatiky
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. -
KMD
Katedra matematiky a didaktiky matematiky - matematika
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. -
KNJ
Katedra němekého jazyka
Mgr. Martina Čeřovská, Ph.D.
-
KTV
Katedra tělesné výchovy
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. -
KRO
Katedra románských jazyků - španělský jazyk
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. -
OPP
Oddělení pedagogické praxe
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Úvodní stránka


Příměšťák pro malé TULáčky
Termín: 30. 6. - 4. 7. 2025 (8:00 - 16:00)
Věk účastníků: 7 - 12 let.
Cena: 2500Kč (zahrnuje vstupy, oběd a pitný režim)
Přihlaste své děti na oblíbený příměstský tábor vedený pedagogy a studujícími FP TUL, který se koná první prázdninový týden.
Na co se mohou malí TULáčci těšit? Na výlety, poznávání Liberce a okolní přírody, zábavné hry, kreativní tvoření i objevování.
Kontaktní osoba:
Přednostně pro děti zaměstnanců TUL.
Maximální kapacita je 30 dětí. O obsazenosti Vás budeme informovat.
Činnost oddělení
Oddělení pedagogické praxe (OPP) komplexně organizuje a zabezpečuje veškerou praktickou přípravu studentů Fakulty přírodovědně-humanitní a pedagogické TU v Liberci.
Zabezpečuje a řídí pedagogickou praxi studentů učitelství všech studijních oborů (učitelství 1. st. ZŠ, učitelství pro 2. st. ZŠ, učitelství pro SŠ, PVČ) a zaměřuje se především na činnost:
- koordinační, kontaktní (mezi pracovišti fakulty, k vnějším školským zařízením)
- metodickou
- organizační, administrativní
- vzdělávací
- výzkumnou a vědeckou (verifikace modelů praxe, profesní vývoj studenta učitelství, učitel a učitelská profese)
- zahraniční kontakty (zejména prakticky zaměřené výměnné pobyty studentů)
Oddělení pedagogické praxe je organizačně začleněno jako pracoviště děkanátu Fakulty přírodovědně-humanitní a pedagogické. CPP plní funkce celofakultního významu a zajišťuje komplexně praktickou přípravu studentů ve všech oborech denního studia.
Praxe formou DOBROVOLNICTVÍ
Sdružení pro integraci a migraci (SIMI)
dovolujeme si Vás oslovit jménem Sdružení pro integraci a migraci (SIMI). Naše nezisková organizace již 30 let poskytuje všestrannou podporu a zejména služby sociálního, právního a psychosociálního poradenství migrantům a uprchlíkům na území České republiky.
Do naší práce jsou pravidelně zapojení dobrovolníci, kteří spolupracují s týmem SIMI v rámci více projektů. Rádi bychom Vás oslovili s nabídkou dobrovolnických aktivit pro vaše studenty a chtěli bychom vás poprosit o šíření této nabídky mezi studenty. Níže přikládáme více informací k jednotlivým dobrovolnickým činnostem. Budeme vám velmi vděční za sdílení těchto informací.
Koordinační tým
Pracovníci OPP koordinují, metodicky řídí a organizují pedagogické praxe studentů. Komunikují se školami a ve spojení s oborovými didaktiky vykonávají hospitace studentů na vybraných školách.
Pedagogická praxe
Fakultní školy